~Hidup kita di pengaruhi oleh pola fikiran kita~

~ kesabaran itu mempunyai kesudahan yang terpuji ~

Begini Tuhan mencipta Ayat-ayatNya umpama pelita menyuluh hati kita yang buta.

Inilah Al-Quran yang telah memanggil kita untuk bahagia, tenang dan selalu menyakini Allah. Janji Allah itu benar sahabat...Allah tidak menjadikan makhluknya untuk diseksa, namun cebisan dugaan yang Dia tentukan untuk kita hanya kerana Allah sayangkan kita agar kita tahu melalui keterbatasan yang di gariskan. Sesungguhnya Allah Maha Pengasih kepada manusia melebihi kasihnya orang tua. sabarlah dan tetapkanlah diri sahabat dalam solat, siapa yang bertaqwa kepada Allah, maka akan dipermudahkan tiap urusan hambaNYa....Jadikanlah ayat2 Al-Quran di bawah sebagai rujukan apa sekalipun keadaan kita. ~ aku~

"....Allah kelak akan memberikan kelapangan sesudah kesempitan
( Alt-Thalaq )

Allah Subhanallah wa Ta'ala berfirman :

Hai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga( diperbatasan negerimu) dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beruntung. (Al-Imran:Ayat 200)


....dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar, iaitu orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka mengucapkan " Inna lillahi wa inna ilaihi raji'un. (Al-baqarah: 155-156)


Dan Dialah yang menurunkan hujan sesudah mereka berputus asa dan menyebarkan rahmatNya. Dan Dialah Yang Maha Pelindung lagi Maha Terpuji. ( Surah Asy-syura: 28)


...Sesungguhnya hanya orang-orang yang bersabarlah yang dicukupkan pahala mereka tanpa batas. ( Surah Al-Zumar: 10)


...bahawa tiada Tuhan( yang berhak disembah) selain Engkau. Maha Suci Engkau, sesungguhnya aku adalah termasuk orang2 yang zalim. ( Surah Al-anbiya' : 87)







Comments

Popular posts from this blog

~aku rebah bangun sendiri~

semalam punya rasa

Fadhilat Munajat Di Waktu Malam Mengikut Al-Quran dan As-sunnah