semalam punya rasa

Assalamualaikum....

hari ini perasaan saya lain macam ckit, macam2 ada...seperti 'asing' sekitar....dan saya uzlah biar sekejap minit untuk tenangkan daya otak menahan tabir luar menolak masuk terkam segala dalam dan saya amat perasan saya agak emosi seminggu dua ni, maybe penat menanggung bala keja kot...tapi pujuk diri yok syabar dan syeyum hey si manis...

saya masih di ofis, amik ruang waktu menekan abjad a-z secara rawak menjadi patah kata supaya mudah sama2 kita faham apa sampaian saya disini...

layan lagu lama-lama....tembak tepat jiwa ini...aduh....aduhai...

saat ini juga otak mengejut hala mengingat sesuatu kebelakang, ~flash back~....ada amarah dalam diri, ada dendam rasa, tapi hati alhamdulilah mudah dipujuk waras beristighfar...tapi apa pun cerita batin saya hanya disini...

ini kisah yang ketahuan saja....cerita Melayu....gempak publisti, formulanya bestari..bestari ker? tapi kerja hampeh...tapi tidak semua cerita Melayu buruk-buruk...ada yang bagus-bagus...mestinya ada...tapi yang saya tonton adalah cerita buruk Melayu.....sungguh sedar saya sendiri juga seorang melayu asli...

aduhai melayu sakitnyaaaaa....~upset~


saya tidak suka dengan fenomena sekarang, timbangan ibarat berat sebelah, dacing senget suda...namun saya tetap meletakkan positif utama, jangan sampai satu tempoh khas, saya tidak dapat menahan amarah dalam diri...dulu saya tidak pandai marah..tidak banyak tahu seni tindak balas....betul...proses belajar mematangkan diri saya, buka fikiran saya dan yang penting saya tahu mana hak saya.


saya masih coolllll sehingga masih saat ini.....kerana saya orang baik-baik berfikir.....orite..chow dulu....lama disini bahang juga!!


pesan melayu jangan suka sangat makan lemak-lemak berminyak....nanti esok naik lemak semuanya.... wawasan....oh melayang....tinggal angan-angan.....banyak menagih...


sampai sini saja...mahu saja sambung lagi, tapi saya nak alih kereta...orang jabatan sebelah bising...kata itu parking untuk jabatan dia saja....toleransi sikit pun tiada...kata islam....oh ya allah....makin lama perjalanan, makin banyak temui ragam....

Ya Allah letakkan saya dalam rahmat-MU....berlindung bawah payung rahmat-MU....saya mahu kembali pada fitrah....kerana fitrah saja laha yang dapat tenangkan diri ini....









Comments

  1. Hi.. aslkum.. bleh sy follow u? if can pls follow me back ya.. thx =_=
    http://slapmestore.blogspot.com/

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

~aku rebah bangun sendiri~

Fadhilat Munajat Di Waktu Malam Mengikut Al-Quran dan As-sunnah