~ aku....takut!~

aku...takut bila result jatuh or fail
aku...takut hantu jembalang 
aku...takut bila berhadapan dengan manusia yang berkuasa atau bila kena bercakap di khayalak
aku...takut hilang duit, harta, cincin, gelang, rantai, 
aku...takut hilang kekasih pujaan hati...
aku...takut apabila berseorangan di dalam rumah or bilik or mana2.
aku...takut rumah aku terbakar, or dimasuk orang
aku...takut nak bagi sedekah kat orang fakir yang dalam kesusahan, sebab duit aku hanya tinggal not 5 ringgit, kalo aku bagi, berape je yang tinggal, nanti x cukup nak buat simpanan.
aku...takut ada orang pandai dari aku
aku...takut binatang berbulu
aku...takut ular, fobia binatang yang panjang.
aku...takut nak tegur orang yang buat maksiat
aku...takut apa yang aku cakap tu salah
klik di bawah :-)
takut!takut!takut! takut ini lah yang selalu berselindung dalam diri kita.minda kita selalu dimomokkan dengan perkara sedemikian. takut merupakan perasaan normal dialami oleh manusia. Tapi takutkah kita kepada Allah?? kita senang melontar butir kata mengatakan takut nya pada Allah tapi ngerti ke kita sejauh mana ia telus menusuk kedalaman hati kita? Benarkah kita takut Allah? walhal kita membenarkan diri kita di hanyut arus kejahilan. Yakin kah kita dengan ucapan takut? atau jiwa tidak rasa bergetar or gementar apabila menyeru namaNYA. kita lebih takut kepada dunia saja, takut kehilangan isi dunia yang lazat tapi tidak kita takut pada tempat sebetulnya. kita takut berada dalam syariat islam seolah ia mengongkong kebebasan hak manusia tapi fikir kah kita wujudnya kita atas tujuan bagaimana? Apakah benar perasaan sahabat2...atau kalian hanya angguk dan terpaksa mengaku yang kalian takutkan Allah supaya orang lain tidak kata yang kita tiada iman? apakah kita sendiri yang cetek iman? walhal asas agama ialah rukun iman, tapi benarkah kita beriman? Dan dunia sudah membuktikan betapa ramai manusia tidak takutkan Allah...bukti kekejaman yang bisa meruntuh akidah atau kita berani menentang hanya kerana kita tidak nampak Allah dalam wajah yang sebenar? dan kiranya Dia menampakkan diriNYA, adakah kita akan terus berani berkata takutnya Ya Allah.... 

Takut lah....Salurkanlah cinta pada yang Hak. ~aku~



Comments

Popular posts from this blog

~aku rebah bangun sendiri~

semalam punya rasa

Fadhilat Munajat Di Waktu Malam Mengikut Al-Quran dan As-sunnah