Tuesday, April 27, 2010

fuzzy..., lazy...., crazy.....?

Lagi tinggal 3 paper...tadi baru lepas paper keusahawanan...lusa balaghah, tulak news n feature writing...gap seminggu, then subj research method...n blh balik kg....dh lama xbalik, rindu tahap cipan kat famili aku.

mula2 awal sem la kan agak "fuzzy" nak masuk kelas...terselit juga semangat yang membara...cuti sem yang lama begitu terkesan...!kira budak yang bagus jugak lah sbb ada attitude macm tu...tapi...lorr,alamak ingat panas memanjang lepas musim tengkujuh...tapi rupanya lain dari yang selalu disangkakan...hujan tetap akan menyiram bumi...dugaan..sebab kat tengah2 pengajian tu....setengah dari kita dah mula jadi hantu..."lazy" bermaharajalela...kelas  tak datang, ponteng memonteng sepeti makan angin...very sweet memory...assgmnt nak2 copy paste je or amik jalan shorcut jadi plagiarizer yang profesional termasuk lah TERsubmit kerja lambat...dah lewat deadline, mula lah nak buat muka posen kat lecturer.ada x yang cm ni? of course ader...

Sekarang bulan exam....ok...hanya hadir sebagai calon sahaja untuk hari2 yang terpilih subjek peperiksaan...pergi periksa...biasalah kalo stress sikit tu, or "chaos" yang tentu pasal...ada simpton yang cm ni...

Bagaimana selepas ini...natijah peperiksaan? selepas melalui beberapa peringkat...,fuzzy, lazy , memulas, terpulas dipulas otak menjawab exam...?ermm...cnfirm "crazy" kejap...xtahu la crazy kerana pointer naik cemerlang atau sebaliknya...jangan baru nak terhantuk, bengkak dahi, baru sedar...ujian tu biasa datang, ujian untuk diri kita , tapi jangan terlalu ikut kata "keinginan" yang tidak prnah mengenal erti "keutamaan".

p/s : so, aku juga memesan pada diri aku kala aku terASYIK sangat dengan dunia sendiri yang ntah ape2, ayuh tentukan sikap kita dari skang!Muhasabah diri...

No comments:

Post a Comment