오늘은 어떠세요? ~apa khabar hari ini ~

Salam...hari ini dengan sedikit rasa lega, pun cuaca di luar menampakkan jalur2 suram walaupun jam di notebook aku menunjukkan pukul 9:10 min...bermalas2 nak capai notebook kesayangan aku ni - bercadang menambah entry baru, kawan2 aku pun ramai yang dh balik, almaklum cuti study week skang, aku x balik, menyandang sepi disini,he..sakit rindu khas pada famili nun jauh di sana, dalam gap nanti lah aku balik - aku mesti balik! aha! 

Aku tidak merancang kemana-mana , just sitting here, in front of my laptop - pemberiaan dari abahku yang tersayang!  My Inspiration..selalu berangkai...dari penulisan yang begini, adanya faciliti laptop, punca kasih seorang abah yang bertanggungjawab menjaga kebajikan aku! thanks abah! pengorbanan tanpa mengira untung kasar bersih.

Imbas kembali sepanjang semester ini, i have done a lot of mistakes! terkadang menyesal juga, but the past is the past lah , banyak salah jugak, yang dikejar x berape nak dapat, yang terkendong pun dah hampir cicir malarat kemana, nak undur imposible, apa yang mampu buat, improve diri, pengajaran buat aku yang hampir melupa diri, banyak goyang dari tegak teguh berdiri seperti tiang-tiang yang disaluti solat 5 waktu sehari semalam..yosss..aku kena ubah!! Ohhh...aku masih lena...padahal perjalanan aku masih jauh...musafir banyak persinggahan....tapi aku menyinggah lama-lama, leka, lalai, banyak wacana x penting dari gerak jelajah  seluruh pemikiran alam, this baru peringkat awal...kenapa perlu kecundang awal...,misi? imposible?nothing imposible jika aku sasarkan pada matlamat yang jelas...okeh...nak create?..not create k? but kemaskini dan laksanakan struktur rangka binaan yang dah sedia ada ni demi masa depan terjamin, aku memujuk diri,....kalo asyik je create, tapi projek x laksana dengan lancar, hampeh juga, so...start now...seiring sejalan menjayakan agenda. aku lebih sasarkan diri aku yang x sedar diri ini - tq2 untuk my kawan2 yang banyak marah, benci, sakit pada diri aku, kerana asuhan itu buat aku berfikir!! ~aku~



Comments

Popular posts from this blog

~aku rebah bangun sendiri~

semalam punya rasa

Fadhilat Munajat Di Waktu Malam Mengikut Al-Quran dan As-sunnah